Deel 3: Fit en Mama

Fit en Mama

Na de bevalling is het van belang om te weten wat je van je lichaam mag verwachten. Er hebben veel veranderingen plaatsgehad tijdens de zwangerschap en de bevalling en dat vraagt om een goed begeleid herstelproces. Als het lichaam weer in conditie komt en spiergroepen op de juiste manier worden getraind, dan zal de kans op een sneller en vollediger lichamelijk herstel groter zijn.

 

Hoe werkt het:

In 6 lessen werk je aan de opbouw van je conditie, je spierkracht en de stabiliteit rond je bekken. Starten mag na overleg, waarbij iedereen op haar eigen nivo kan instromen. Belangrijkste spiergroepen die we trainen zijn, bekkenbodem-, buik- been- en rugspieren. Maar ook de nek- en schouderspieren die door het tillen en voeden anders belast worden komen aan bod.

 

Bij Fit en Mama werken we met een ‘strippenkaart’ voor 6 lessen, de kaart is vanaf de start 8 weken geldig. Na afloop is het mogelijk om bij ons verder te trainen met een vervolg strippenkaart of door middel van losse lessen.

 


Houding en ontspanning

Start vanaf ongeveer 15 weken!

 

 

Fit en zwanger

Start vanaf ongeveer 23 weken!

 

 

Fit en mama

Start minimaal 4 weken na de bevalling, altijd na overleg!

 

 


Nieuwe website online

De website www.zwangerenmama.nl is online.

Meer nieuws